2012. március 9., péntek

Rebakucs konferenciák 2.

Ott voltam az 1983. május 12-14. között Szegeden tartott konferencián is, s egy szerencsés felfedezésről beszéltem. 1982-ben az akkori munkahelyemen, az Országos Széchényi Könyvtár kézirattárában megtaláltam és azonosítottam a vizsolyi Biblia nyomdai kéziratának két lapját. A tanulmány-változat szintén az Irodalomtörténeti Közleményekben jelent meg:
http://epa.oszk.hu/00000/00001/00332/pdf/itk_EPA00001_1983_05_523-527.pdf

1984 májusában Pápán volt "A magyar reneszánsz udvari kultúra" című konferencia, itt Mágocsy Gáspár és András udvaráról beszéltem. Az előadásomról van egy fekete-fehér fényképem:


A tanulmány az 1987-ben kiadott köteben jelent meg:


Emlékezetes tavasz volt, egyik esti összejövetelünkön a pápai Eszterházy-kastélyban hangosan szidtuk az akkori politikát, amiért az oroszok bojkottját követve Magyarország sem képviseltette magát a Los Angeles-i olimpián. Már senkit sem érdekelt, hogy ki hallja és esetleg jelenti.

1985-ben Pécsett és 1986-ban Szigetváron ott voltam, de nem adtam elő. 86-ban már a bogárhátú Volkswagennel mentem (róla majd külön írok), éppen be volt törve az orra, mert Gödöllőn, egy lejtős helyen lévő lámpánál visszagurult rá egy busz. A szigetvári Zrínyi-vacsora erősen megfeküdte a gyomromat, pedig eredeti recept alapján készült.

1987 májusában Debrecenben a Zrínyi albumról beszéltem. Ez volt a konferencia programja:



A Zrínyi-album hasonmás kiadása abban az esztendőben jelent meg az én kísérőtanulmányommal:


A konferencia ideje alatt az Aranybika Szállóban laktunk (reggelire töltött káposzta! - ősi magyar szokás szerint). Végig esett az eső, a bogárhátú a sok nedvességtől el sem akart indulni.
Készült egy fotó a konferencia kirándulásán (Álmosdon voltunk), bor mellett, (Szentmártoni) Szabó Gézával. A kezemben a cigaretta akkor még normális, egy év múlva sikerült végleg leszoknom:

 
(folytatása következik...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése